Drangelska unplugged

2019-10-25
19:10:02

Hur svårt kan det vara?

Det tänker jag ofta. Hur svårt kan det vara att förstå vad som är bra för hästen? Och ändå möter jag så många hästar där det hela bygger på det som Jean Francois Pignon hänvisade till som hästens känslighet. Och vänlighet skulle jag vilja lägga till. Jag tror inte att det finns ett djur som är så hängivet människan som hästen. Sedan urminnes tider har den stått vid vår sida och härdat ut. 

Det är fint. Men det måste inte vara så. Det kan vara något ännu bättre än att hästen bara härdar ut med vår okunnighet och frustration som kommer av den. 

Så hur svårt kan det vara att sätta ihop ett webinar och bjuda in folk att ta del av det och få lära sig mer om det som populärt kallas för hästens form. Och vad är det? Och vilken form är bra för din häst? Och varför det? Och vilken är det inte ? Och varför inte det? 

Så det tänker jag göra. Sätta ihop ett webinar alltså, så att fler kan få ta del av mer kunskap som gör att de slipper att vara frustrerade och hästarna slipper att härda ut. Så att jag också kan nå ut till dem som tror att om man rider hästen på en lös tygel utan tränsbett så är det automatiskt bra för den. Vilket det ju givetvis inte är. Bara för att jag har träningskläder som inte sitter åt så innebär det inte att träningen jag gör är bra och inte ger mig en belastningsskada. 

Och hur svårt kan det vara? Det är inte alls lätt: 

”Mamma-Mia” tänker jag flera gånger om dagen. Och i natt höll jag faktiskt nämnda webinar i sömnen och på engelska. Min stackars sambo fick genomleva halva webinaret från en sömngångerska i pyjamas. Han tyckte att det var sådär. Lite oredigt och osammanhängande. 

Men, skam den som ger sig. Det är några dagar kvar och det innehåll som är så klart och tydligt i mitt huvud börjar ta form. Det gör fjärilarna i mellangärdet också ska jag säga. Varje gång jag tänker på webinaret nästa vecka så formerar sig fjärilarna som en flock med fåglar och drar ett varv runt i min mage. Tänk om tekniken strejkar? Tänk om jag tappar rösten? Tänk om det inte kommer någon? Detta eviga tänk om.. Andra rösten säger så klart:

”Mäh, hur svårt kan det vara? Du kan ju det du ska prata om. Kom igen, kamma till dig!”  

Hur som helst nu är datumet satt: 30 oktober kl 10.00 smäller det. Då är det webinarpremiär! Tjohoo! Ingen blir gladare än jag om du vill vara där och stötta mig: Bara klicka här så kommer du till anmälan.  

 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: