Drangelska unplugged

2014-05-20
14:51:18

Håll fokus på dig och din väg

 
Jämför dig inte med andra.

Du är du, och det är faktiskt ointressant vad andra gör. Det går inte ens redigt att jämföra sig med andra för de är just andra, med andra erfarenheter, förutsättningar och motiv. Och det är ganska oviktigt vad andra väljer att göra. Det viktiga är vad du vill och vad du väljer och hur du vill att det ska vara. Det intressanta är ju din utveckling i relation till dig och ingen annan.

Jämför dig inte med andra.

Jag som din ridlärare gör det ju inte heller. Det är oviktigt och ointressant. Du är du och din resa är värd all min uppmärksamhet. Inte i relation till de andra ryttarna utan bara i relation till vad du vill och var du är och har varit. 

Kommentarer:
2014-05-24 @ 15:13:33
#1: Anna

Precis vad som behövdes för mig! Har lätt att glömma ibland!!! Tack!

2014-09-12 @ 14:00:28

Härliga ord tror att jag tänker likadant för det mesta!
Men det är svårt när man hör en massa bakom ryggen, men jag gör detta ändå :-)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: