Drangelska unplugged

2020-03-22
17:59:00

När det är som det är ..

..får man göra vad man kan med det man har där man är. 

Det känns inte som någon bra idé att blicka allför långt framåt nu med Corona i varje buske. Själv är jag i karantän sedan min sambo kom hem efter en vecka i Åre. Han var då redan insjuknad och hade en konstig känsla i bröstet strax ovanför diafragma

Jag misstänkte att han skulle komma hem smittad och tog höjd för det. Handlade med engångsplasthandskar redan innan jag var smittad. Men, sen gick det ganska fort att bli sjuk själv. Så nu är vi i karantän och det är nog bra om vi håller oss till den karantän som man beordrar utomlands. 14 dagar. 

Ofrivillig boxvila...
 
 Vad är svårast med karantänen? 

Att inte få åka till mina älskade hästar. Jag bor inte där de bor. Det är gräsligt. De är i de bästa händer man kan tänka sig. Men, att inte få se dem varje dag. Vara med dem och vara i ridhuset och andas ridlärarluften i vardagen är förskräckligt plågsamt. Vad gör människor som inte behöver mocka och gräva och greja med vatten och sadla och rykta och rida med all sin tid? 

Nåväl, nu är det som det är.. och då får man göra vad man kan med det man har där man är. Så, jag förbereder mitt webinar som jag ska ha nu i veckan. Och det känns så fantastiskt att få dela med sig av sina kunskaper till så många samtidigt, online. 

Det var med ett visst motstånd som jag började bygga min online-kurs ”Lyft din ridning  - flera nivåer utan att lasta hästen och åka på kurs!” . Jag trodde inte på konceptet till en början. Men, en sak sporrade mig att ändå försöka komma över mina fördomar och ge mig på det: 

Elever som bor väldigt långt bort, vill sin häst väl och vill utvecklas i sin ridning

Du kan inte bli bättre än den hjälp du har tillgång till. Och just där klämmer skon. Det är så många som sitter med fel kunskap eller bristande kunskap. Och vi gör ju alla så gott vi kan med det vi har där vi är. Och nu, tre år senare med facit i hand så vet jag från feedback från tacksamma elever att det fungerar.  

Därför känns det så väldigt, väldigt bra att kunna göra något meningsfullt trots Coronakarantän. Hålla webinarer! Kunskap är lätt att bära och vill du räta ut några frågetecken så är du välkommen. Självklart är det gratis! 

Du får kopiera och klistra in den här länken i din webbläsar för att kunna anmäla dig: https://www.drangelska.se/page/143254

Väl mött då! 

 

 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: